Categories: Střední škola

Interaktivní a nové metody výuky díky programu Erasmus+

Ve dnech 4.10.- 8.10. 2021 jsem měl možnost podívat se do španělské Sevilly v rámci programu Erasmus+. Absolvoval jsem kurz s názvem ICT: Learning by doing, který byl zaměřen na vytváření interaktivních a motivujících aktivit ve výuce.  Lektorka se snažila účastníky kurzu seznámit s novými metodami v rámci učení a inspirovat je k využívání nových aplikací, softwarů a metod výuky.  Měli jsme tak možnost vyzkoušet si práci s programy a aplikacemi, které pomáhají učitelům při vytváření audiovizuálních aktivit. 

Postupně jsme se zaměřili na aplikace jako Wordwall (vytváření různých interaktivních aktivit a kvízů sloužící k opakování učiva), Jamboard (interaktivní spolupráce v rámci skupin ve třídě), programy Canva (grafická aplikace, díky které lze vytvářet grafické prvky i videa. Tato aplikace je vhodná k vytváření loga, plakátů či pro úpravu videí), Renderforest (software pro vytváření profesionálně vypadající prezentace, intra, animace a hudebních vizualizací), Screencastify (umožňuje upravit rozlišení záběrů, váš zvukový výstup a k obsahu obrazovky můžete přidat malé okno webové kamery), Scratch (jednoduchý vizuální programovací jazyk určený především začátečníkům) a Google sites (vytvoření vlastních stránek bez nutnosti domény).

Největším přínosem bylo pro mě seznámení se s programem Canva a Renderforest, které umožňují práci podobně jako třeba ve Photoshopu, ale přitom se s ní mnohem lépe pracuje i amatérům a žákům, protože má jednodušší prostředí. Aplikaci Canva jsem zařadil do výuky mého předmětu Základy komunikace a prezentace, jako součást tematického bloku Prezentace 21. století. Využití tohoto freewarového softwaru je široké a umožní žákům využívat a aplikovat ji prakticky v každé hodině a hlavně v rámci studentských firem.  

Tento software disponuje řadou video tutoriálů, které mají přidanou hodnotu i při práci se žáky s  SVP, žáky nadanými nebo využití při distanční výuce.  Lze tak naplnit rozdílné potřeby a zájmy žáků a výuka tak může být lépe personalizovaná.  Kurz byl přínosem i pro mě jako člena vedení školy. Komunikace probíhala převážně v anglickém jazyce, což bylo pro mě nesporným přínosem. 

spos-zlin

Recent Posts

Za poznáním do Irska. Program Erasmus+ pokračuje

I v tomto školním roce mají učitelé Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s.…

3 dny ago

Spošácké véšlap 2024. Dešti navzdory

Tradiční Spošácké véšlap představuje úspěšnou sportovní událost žáků a učitelů Střední školy podnikatelské a Vyšší…

3 dny ago

Poslední zvonění. Čtvrťáci se vesele loučili se školou

Poslední zvonění je pro žáky 4. ročníku Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s.…

2 týdny ago

Druhá zkouška Cambridge B2 First přímo na SPOŠ. 12 uchazečů na cestě k certifikaci

Dvanáct žáků ze Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s. r. o. Zlín se…

3 týdny ago

Pomáháme! Zapojili jsme se do Srdíčkových dnů

Žáci Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s. r. o. Zlín se 17. dubna…

4 týdny ago

Posílení kolektivní kultury. Speciální preventivní program

Na Střední škole podnikatelské a Vyšší odborné škole podnikáme kroky ke zlepšení atmosféry v třídních kolektivech.…

4 týdny ago