Categories: Střední škola

Skvělé hodnocení ČŠI pro naší školu

Na naší škole proběhla ve dnech 19. – 22. března 2018 inspekční činnost ČŠI.

Předmětem bylo hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného střední školou a vyšší odbornou školou, zjišťování a hodnocení    naplnění školních vzdělávacích programů a jejich souladu s právními předpisy a   rámcovým vzdělávacím programem.

Ze závěrů ČŠI vyplynulo následující:
 

  • škola účelně využívá disponibilních hodin k navýšení hodinových dotací výuky cizích jazyků a přispívá tak k úzkému propojení teoretického a praktického vyučování dle ŠVP.
  • Akreditované vzdělávací programy ve VOŠ jsou zdařilými, kompaktními dokumenty s reálnými požadavky na průběh a výstupy vyššího odborného vzdělávání.
  • Reálně nastavené cíle v koncepčních záměrech školy, vedly ke zlepšení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání žáků i studentů. Kontrolní mechanismus je nastaven systematicky, průběžná inovace sledovaných jevů byla účinná.
  • Hospitační činnost vedení školy byla realizována v dostatečné míře, z průběžných výsledků kontrolní a hospitační činnosti byla vedením školy přijímána opatření vedoucí ke zkvalitnění vzdělávání.
  • Při své řídící činnosti ředitel školy k přenosu žákovských a studentských podnětů využíval, vzhledem k velikosti a prostorovému uspořádáni školy, každodenní komunikaci a osobní setkávání s žáky a studenty. Tato součinnost vhodně přispívala ke zlepšení vzájemného hledání řešení jejich návrhů a podnětů týkajících se činností školy.
  • Dostatečná pozornost je věnována vzdělávání orientované na využití moderních didaktických a metodických postupů a forem výuky, tato skutečnost se pozitivně projevila na sledované výuce.
  • Spolupráce školy s firmami a s profesními organizacemi z oblasti podnikáni a cestovního ruchu byla na výborné úrovni, především v rámci odborných praxí žáků. Pro získávání praktických zahraničních zkušeností v těchto oblastech a pro zdokonalování komunikačních schopností v cizím jazyce zejména pro studenty školy je přínosná spolupráce s firmou zabývající se cestovním ruchem ve Skotsku. Mezi další významné partnery školy patřily tuzemské střední a vyšší odborné školy stejného i příbuzného zaměření, kdy v rámci projektové činnosti docházelo k vzájemným stážím žáků a pedagogů s cílem aktivních výměn jejich odborných zkušeností.
  • Všechny sledované hodiny výuky cizojazyčného vzdělávání byly převážně vedeny v příslušném jazyce a u žáků byla cíleně rozvíjena složka komunikační, poznávací i výchovná.
  • Efektivní učení žáků bylo podporováno účelným využíváním učebnic, ICT (portfolia učitelských prezentací a další texty jsou žákům přístupné ve školním intranetu) a zejména zdařilou úvodní i průběžnou motivaci s řadou odkazů na mezipředmětové vztahy a zkušenosti žáků z běžného života.
  • Na kvalitě výuky se také pozitivně odrazila skutečnost, že žáci 3. ročníku využívali a do výuky aplikovali své znalosti a dovednosti získané založením obchodní společnost fungující pod vedením učitele (případně konzultanta z praxe) a činností v této společnosti. Vytvořená obchodní společnost byla ve školním roce 2017/2018 založena v rámci projektu Junior Achievement.
  • Výuka se vyznačovala příjemnou atmosférou založenou na vzájemném respektu učitelů a žáků, v některých hodinách chybělo zakončení závěrečným shrnutím probraného učiva s celkovým zhodnocením průběhu vyučovati hodiny, popřípadě i jednotlivých žáků.
  • Vhodné a účelně využívané materiální vybavení (datová projekce ve všech učebnách, počítačová učebna, notebook pro každého studenta v přednáškovém sále) při výuce speciální turistiky, práva a bankovnictví, směnárenství, pojišťovnictví, zkušeni odborně zdatní pedagogové, funkční organizace výuky včetně dvouhodinových vyučovacích jednotek ve výuce práce průvodce a animace i dopravy a informačních systémů a vstřícná pracovní atmosféra vytvářely velmi dobré podmínky pro efektivní učení.
  • Společným rysem při vzdělávání žáků a studentů v odborných předmětech byla úzká a cílená návaznost na reálné podnikatelské prostředí a aktualizace učiva, kterou škola dlouhodobě zajišťovala, zejména využitím příkladů z praxe, pravidelně do studia zařazovanými přednáškami odborníků z praxe a besedami s nimi. Na kvalitě výuky se pozitivně odrazily také vhodně přenesené poznatky vyučujících ze svých podnikových a firemních stáži, získané znalosti studentů a žáků z realizovaných exkurzí a v neposlední řadě promyšlené obsahové propojení teoretické výuky a odborné praxe žáků a studentů.
  • Ve spolupráci s třídními učiteli škola zajišťovala včasnou diagnostiku žákovského neprospěchu, zabývala se riziky školního neúspěchu, ty pak systematicky pomáhala odstraňovat spoluprací s odborníky školních poradenských služeb i nabídkou možnosti doučováni v konzultačních hodinách jednotlivých pedagogů.

Celou inspekční zprávu si můžete přečíst zde

David Martinek

Recent Posts

Druhá zkouška Cambridge B2 First přímo na SPOŠ. 12 uchazečů na cestě k certifikaci

Dvanáct žáků ze Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s. r. o. Zlín se…

2 týdny ago

Pomáháme! Zapojili jsme se do Srdíčkových dnů

Žáci Střední školy podnikatelské a Vyšší odborné školy, s. r. o. Zlín se 17. dubna…

2 týdny ago

Posílení kolektivní kultury. Speciální preventivní program

Na Střední škole podnikatelské a Vyšší odborné škole podnikáme kroky ke zlepšení atmosféry v třídních kolektivech.…

3 týdny ago

Recyklohraní. Enviromentální výchova a recyklace

Střední podnikatelská škola a Vyšší odborná škola, s. r. o. Zlín se první dubnový týden…

3 týdny ago

Velikonoční oslavy na SPOŠce. Barevná zábava a soutěže plné radosti

Naše škola se během letošního Velikonoc proměnila v pestrý ráj plný barevných vajíček a veselých…

1 měsíc ago

Velikonoční prázdniny. Provoz školy 28. 3. – 1. 4. 2024

Vážení rodiče, milí žáci, v termínu 28. 3 - 1. 4. 2024 proběhnou velikonoční prázdniny. V…

1 měsíc ago